woensdag 27 mei 2009

Basisschool 't Spoor doet ook mee!

hallo, enthousiast ben ik vorige week gestart met het thema "ruimte" in mijn kleuterklas die bestaat uit 17 4-en 5-jarigen; mijn collega heeft een klasje van 21 jongste kleuters en dat is ons schooltje, gelegen in de kempen in een klein dorpje tegen de Nederlandse grens aan. Mijn kleuters waren er van de eerste dag vol van en vooral 's morgens kan ik alle vragen van hen niet beantwoordt krijgen! Gelukkig heb ik mij vooraf goed zelf geïnformeerd want mijn kleuters bestormen mij met van allerlei vragen. Nu na een week begint het thema echt vorm te krijgen en zie ik ook dat mijn kleuters meer zicht krijgen op het begrip "ruimte". Nu bespreken we elke dag een planeet en de kleuters vinden dit echt geweldig: welke planeet is de grootste,de kleinste,waar zijn al mensen geweest, ook de kleuren van de planeten spreekt hen enorm aan.
Hierna doen we proefjes, experimentjes met ballonnen,magneten, kleurstoffen....
Vandaag spraken we af om samen naar het kindernieuws te kijken naar onze Belgische astronaut...morgen ben ik eens benieuwd wat ze hierover te vertellen zullen hebben...ook gaan we morgen raketjes maken met filmrolletjes, azijn en bakpoeder...een colaraket ga ik eerst zelf eens uitproberen of dit wel veilig is voor mijn kleuters .... kortom mijn kleuters willen nog enorm veel "weten"; hun nieuwsgierigheid is echt wel geprikkeld!!!! groetjes han jansens.

Geen opmerkingen:

Oma gaat de ruimte in


  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP